Ідеальна швидкість: який режим водіння заощадить паливо



Заведено вважати, що зі збільшенням швидкості автомобіля зростає і витрата палива. Це не завжди так. Цікаво, що і занадто повільна їзда не сприяє економії. Автомобільний двигун здатний регулювати витрату палива залежно від обраного режиму їзди.

Найбільш економна швидкість

Міський режим

Режим руху в місті суттєво відрізняється від їзди трасами та магістралями. У місті водієві доводиться часто використовувати педалі газу і гальма, оберти двигуна піднімаються до 3-3,5 тисяч обертів. У такому режимі відчутно зростає витрата палива.

Легковий автомобіль зі стандартним атмосферним двигуном об'ємом 1,6 літра витрачає в міському режимі приблизно 10-11 літрів палива. Тим часом, у паспорті зазвичай вказано набагато меншу витрату - 7-8 літрів. При цьому, якщо швидкість вища за середню - понад 90 км/год, авто під час їзди містом спалює 13-15 літрів.

Досягти оптимальної витрати, що відповідає даним у паспорті можна, дотримуючись певного алгоритму - розгін за 25 секунд до 50 км/год на мінімальних обертах. Але такий спосіб мало кому здасться зручним, тому є й інший варіант. Після початку руху, досягнувши швидкості 50-60 км/год, потрібно підвищити ступінь передачі і продовжувати рух на швидкості від 45 до 80 км/год.

Якщо в авто механічна коробка передач, орієнтуватися потрібно за тахометром - коли обороти досягнуть позначки 1,5 тис., необхідно підвищити передачу. У цей момент двигун уже генерує приблизно 80% тяги, певний темп підтримувати легко.

Режим їзди за межами міста

На магістралях і трасах середня швидкість руху істотно вища, ніж у місті. Усім відомо, що що вища швидкість, то більший опір повітря, а отже, для його подолання потрібно більше потужності. Так, збільшення швидкості приблизно на 30 км спричинить зростання витрати приблизно на 30-35%.

Оптимальною швидкістю для їзди за містом прийнято вважати 80-90 км/год. Обороти двигуна на такій швидкості становитимуть 1,2-1,5 тис., витрата стане оптимальною. Більшість існуючих трас спроектовано і побудовано з розрахунком саме на таку швидкість руху. Виходячи з неї розраховано радіус поворотів, що дає змогу рухатися постійно на приблизно однаковій швидкості, уникаючи частих розгонів і гальмувань.