Українці проголосували за нову назву для Південно-Західної залізниці: який варіант став найпопулярнішим та чому стара назва не актуальна



У "Дії" завершилось голосування за нову назву для Південно-Західної залізниці.

Загалом в опитуванні взяли участь більш ніж 850,4 тисячі українців. А найбільш популярним варіантом виявився Харківська залізниця.

Таку інформацію оприлюднило Міністерство цифрової трансформації на своїй Telegram-сторінці.

Чому існує назва "Південно-Західна залізниця"

Незважаючи на те, що залізниця, про яку йде мова, розташована на півночі України, сьогодні вона носить назву "Південно-Західна". Пов'язано це з тим, що вона отримала своє ім'я ще за часів російської імперії. А в той час Україна розташовувалась дійсно на південному-заході російської держави.

Продовжуємо залізну українізацію. "Південно-Західну" та "Південну" гілки "Укрзалізниці" назвали ще за географічною прив'язкою до Російської імперії. Хоча територіально вони розташовані в інших регіонах. Тому це точно треба міняти, – зазначив віцепрем'єр-міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Як проголосували українці

Голосування в "Дії" за перейменування Південно-Західної залізниці отримало такі результати:

  • за варіант Харківська залізниця віддали 335,6 тисячі голосів;
  • за варіант Слобожанська залізниця – 234,7 тисячі голосів;
  • за варіант Східна залізниця – 232,5 тисячі голосів;
  • за варіант Слобідська залізниця – 57,4 тисячі голосів.

Опитування відбулося в межах масштабного проєкту Укрзалізниці "Залізна українізація". Головна мета – повністю дерусифікувати українські залізні шляхи та позбутися всіх радянських та російських назв, символів і написів, – розповіла прес-служба Мінцифри.

Варто зазначити, що раніше українці підтримали перейменування Південно-Західної залізниці. За це проголосували понад 1,1 мільйона громадян, проте раніше найпопулярнішим варіантом для зміни назви була Центральна залізниця. За неї віддали голоси понад 417,2 тисячі українців.