Щоб не втратити пенсію: українцям розповіли, що треба зробити



Українським пенсіонерам та отримувачам соцвиплат спростили проходження фізичної ідентифікації, яка стала обов'язковою ще у 2004 році. Нині вони можуть проводити її у відеоформаті – на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Про це повідомили у Мінсоцполітики. Там зазначили:

  • відеоідентифікація здійснюється не раніше 10 робочих та не пізніше 30 календарних днів з дати подання заяви на виплату;
  • для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації з заявником зв'яжеться працівник Пенсійного фонду.

Як пройти відеоідентифікацію

Записатися на проходження відеоідентифікації можна через веб-портал Пенсійного фонду. Для цього:

  • потрібно зайти на портал ;
  • натиснути на вкладку "Ідентифікація у режимі відеоконференції" у верхній частині екрана.

Після цього на ньому з'явиться форма. У ній потрібно заповнити всі поля, відмічені зірочкою:

  • ввести особисті дані та дані документа, що засвідчує особу;
  • вказати адресу електронної пошти та телефонний номер (для отримання зворотного контакту від спеціалістів Пенсійного фонду);
  • вибрати зручний спосіб проведення відеоідентифікації через один із запропонованих додатків: Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom;
  • вказати, чи є потреба у перекладі жестовою мовою або фізичний супровід персонального помічника/асистента.

Після цього погодиться на передачу даних. І натиснути "Подати заяву".

Заяву на виплату можна подавати не самостійно

Водночас, зазначається, заяву може подавати не сама особа, яка претендує на виплату. Йдеться, зокрема, про:

  • малолітніх чи неповнолітніх осіб;
  • недієздатних осіб;
  • осіб, дієздатність яких обмежена.

Замість них заяву можуть подавати:

  • батьки;
  • усиновлювачі;
  • батьки-вихователі;
  • прийомні батьки;
  • патронатні вихователі;
  • опікуни;
  • піклувальники.